Od pierwszego dnia swojej pracy załóż notatnik lub plik w komputerze i prowadź rejestr osób, z którymi pracujesz lub po prostu, których poznałeś. Przy każdym imieniu i nazwisku dopisz:
- Adres
- Numer telefonu
- Adres mailowy
- Stanowisko
- Czym ta osoba się zajmuje
- Firma
- Doświadczenie
- Umiejętności
- Kilka informacji osobistych, takich jak np.: dzieci, zainteresowania, ulubiony napój etc…
Znajomości podobnie jak rośliny wymagają pielęgnacji. Dlatego postanów od razu, że raz na pół roku zaczniesz kontaktować się z osobami ze swojej listy. To bardzo proste. Napisz do nich maila, zaproś na lunch, wyślij kartkę. Bądź zawsze skory do pomocy. Pamiętaj, że zwycięski dżokej ma zwykle najlepszego konia. Ludzie robiący kariery i osiągający sukcesy mają najlepsze znajomości. A zatem zacznij zawierać znajomości i pielęgnuj je odpowiednio.
Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie wartościowy i pomocny. Jestem ciekaw Twoich wniosków.
Jeśli spodobał Ci się mój artykuł, to będę Ci wdzięczny, jak go udostępnisz i zostawisz komentarz.
Pozdrawiam Cię życząc sukcesów
Tomasz Kołdrowski – Life&Career Coach, Konsultant Kariery