You are currently viewing Pracuj w oparciu o cele zawodowe

Pracuj w oparciu o cele zawodowe

Myśl w kategoriach celu

Największym odkryciem w kwestii ludzkiego zachowania i osobistego przeznaczenia jest to, że stajemy się tym, o czym myślimy przez większość czasu. Z tego właśnie powodu, musisz traktować swoją pracę i karierę w kategoriach celu i jego realizacji.

W 1952 r. na Stanford University rozpoczęto długoterminowe badania polegające na obserwowaniu życia grupy studentów.
2% z nich stale zapisywało swoje cele.
10% wybrało swoje cele, ale nie zapisało ich.
88% ani nie zapisało, ani nie wybrało sobie celów.

20 lat później te 2% studentów, którzy wybrali i zapisali swoje cele było warte więcej pieniędzy niż pozostałe 98%.

Guru Zarządzania – Peter Drucker powiedział kiedyś:
Co mogę ze swojej strony wnieść takiego, co znacząco wpłynie na osiągnięcia i rezultaty instytucji, dla której pracuję? Jest to pytanie na którym powinieneś skupiać się bez przerwy.
Skupiając się na swoim wkładzie przenosisz ogniskową swej uwagi z własnej specjalności, ze swojej wąsko tematycznej biegłości na osiągnięcia całości – czyli organizacji. Tym samym zwracasz się ku światu zewnętrznemu czyli tam, gdzie rodzą się wyniki. I dobrze byłoby byś przemyślał, jak się mają twoje umiejętności, twoja specjalizacja, twoja funkcja i twój dział do całej organizacji i jej celów. Po to, by dojść do zdolności myślenia tymi kategoriami, jakimi operuje klient, konsument, czy też pacjent – bo to oni są ostateczną racją dla wszystkiego, co świadczy organizacja, czy to będą dobra gospodarcze, programy rządowe czy usługi medyczne.

Codziennie powinieneś koncentrować się na tym, jak szybciej i niższym kosztem wykonywać codzienną pracę. Prześledź każde działanie. Sprawdzaj, czy nie da się go uprościć, zredukować lub nawet wyeliminować, by przyśpieszyć proces pracy i zredukować jego koszty.

Pamiętaj!
Ci którzy traktują konsekwencje finansowe wszystkich działań organizacji tak, jakby te konsekwencje dotykały ich domowego budżetu stanowią dzisiaj tę nieliczną kadrę na którą patrzysz z podziwem i zazdrością.

Jak możesz zwiększyć zyskowność firmy?

Pierwszy sposób

Powiększenie wpływów przez wzrost sprzedaży istniejących produktów i usług lub przez rozwijanie nowych produktów i usług, które można sprzedawać większej liczbie klientów.

Drugi sposób

Obniżenie kosztów świadczenia usług i dostarczania produktów klientom już pozyskanym.
Najlepszą strategią zwiększania zysku jest nieustanne poszukiwanie takich sposobów, które jednocześnie podnoszą sprzedaż i wpływy oraz pozwalają obniżać koszty związane z tymi usługami i produktami.

Codziennie szukaj sposobów na to, jak zreorganizować, zrestrukturyzować i usprawnić pracę tak, aby wykonywać zadania szybciej i niższym kosztem.
Wyciśnij z istniejących kosztów ile tylko się da. Zbadaj każdą pojedynczą pozycję kosztową i sprawdź, czy nie da się jej obniżyć. Prześledź każde działanie i sprawdź, po to, by osiągnąć pożądany rezultat niższym kosztem i w krótszym czasie.

Kim są najważniejsi i najbardziej doceniani ludzie w każdej firmie?

To ci, którzy najbardziej troszczą się o całkowitą zyskowność firmy.
Ci, którzy traktują konsekwencje finansowe wszystkich działań organizacji tak, jakby te konsekwencje dotykały ich osobiście.
Ci, którzy traktują pieniądze firmy, jak własne i biorą na siebie pełną odpowiedzialność za wyniki firmy.

Nie będziesz dobrym pracownikiem jeśli nie zapracujesz na swoją wartość.

Odpowiedz sobie na pytania:

Jaki jest twój wkład w dobrobyt firmy?
Czy twoja obecność jest kluczowa dla jej rozwoju?
Czy dajesz z siebie wszystko, czy jednak zdarza ci się pracować na pół gwizdka?
Czy markujesz zaangażowanie w nadziei, że nikt nie zauważy?

Tak, czy inaczej najwięcej tracisz na tym Ty sam. Często można spotkać się z opinią, że brak zaangażowania jest bezpośrednią konsekwencją braku możliwości i wyzwań związanych z zajmowanym stanowiskiem. Jest to ślepy zaułek. Czasami rzeczywiście tak bywa – w tym przypadku nie pozostaje ci nic innego, jak rozejrzeć się za firmą, która zaoferuje ci większą odpowiedzialność w obrębie twej specjalizacji. Najgorsze to stać we miejscu, a czasami jedyna droga w górę wiedzie przez drzwi wyjściowe.

Pamiętaj!
Dr Edward Bantfield z Uniwersytetu Harwardzkiego po ponad 50 latach badań doszedł do wniosku, że największe sukcesy w naszym społeczeństwie osiągają ci, którzy mają długoterminową perspektywę. Tacy ludzie przez cały czas myślą o tym, co chcą mieć w przyszłości i codziennie podejmują decyzję przybliżającą ich do realizacji ich marzeń.

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie wartościowy i pomocny. Jestem ciekaw Twoich wniosków.
Jeśli spodobał Ci się mój artykuł, to będę Ci wdzięczny, jak go udostępnisz i zostawisz komentarz.

Pozdrawiam Cię życząc sukcesów
Tomasz Kołdrowski – Life&Career Coach, Konsultant Kariery

Kołdrowski

Tomasz Kołdrowski - Life&Career Coach, Konsultant Kariery, Trener Rozwoju Osobistego. Wspieram ludzi w obszarze zarządzania życiem i karierą zawodową. Pracuję z ludźmi niezadowolonymi ze swego życia zawodowego, którzy czują, że nadszedł już czas na konkretne zmiany. Wspieram ich w pokonaniu trudności i osiąganiu celów zawodowych. Pomagam im zbudować udaną karierę na solidnych fundamentach. Dzięki mnie mają satysfakcjonującą pracę, ,w której w pełni wykorzystują swój potencjał i realizują misję zawodową.

Dodaj komentarz

17 + dziewięć =