You are currently viewing Jak podnieść swoją wartość w firmie?

Jak podnieść swoją wartość w firmie?

Wykonuj wartościową pracę

W dzisiejszym artykule pomogę Ci znaleźć podnieść wartość Twoją i Twej pracy w firmie. Dowiesz się, co możesz zrobić, aby być jednym z najbardziej cenionych pracowników.
Wielu ludzi uważa, że jeśli będą ciężko pracować to nagroda ich nie minie. I wiesz co? Od lat ciężko harują. Wielu z nich przychodzi potem do mnie na coaching i pyta:
Co mam zrobić, aby szef mnie wreszcie docenił?

Oto co im wtedy mówię:
W każdej organizacji istnieją działy i zadania, które dla funkcjonowania firmy są tym samym, co poszczególne organy zapewniające podstawowe funkcje życiowe dla człowieka.

Możesz naprawdę ciężko pracować, nawet najciężej ze wszystkich osób w firmie, jednak jeśli tej pracy nie dostrzegają najważniejsze osoby w firmie, to będziesz musiał zadowalać się własną satysfakcją z dobrze wykonywanej pracy.

Aby zapewnić sobie zwycięską karierę i sukces zawodowy musisz zwrócić uwagę innych na to, co robisz.

Dlatego następnym razem kiedy zgłosisz się na ochotnika do nowego projektu lub grupy roboczej odpowiedz sobie na jedno podstawowe pytanie:
Ile uwagi temu projektowi poświęcają osoby, które trzymają w rękach klucz do mojej kariery?
Jeśli dużo, jeśli stanowi on dla nich sprawę priorytetową to już wiesz co masz robić, a jeśli nie to odpuść to sobie.

Inne ważne pytania, które musisz sobie zadać:

  1. Które z moich działań są najbardziej wartościowe? Inaczej mówiąc, które z twoich działań dają twojej firmie największy zysk. Tym działaniom powinieneś poświęcać najwięcej czasu.
  2. Czy istnieje coś takiego, że jeśli zrobisz to dobrze to wówczas w istotny sposób poprawisz sytuację firmy? Jeśli tak, to poświęć się temu bez reszty i zrób to doskonale. Na efekty nie będziesz musiał długo czekać.
  3. O jakie zadania mój szef troszczy się najbardziej? Pracuj nad tym całymi dniami poświęcając się zadaniom najważniejszym dla swojego szefa. To najlepszy i najprostszy sposób na szybkie uznanie, podwyżkę i awans.

Inną ważną rzeczą, którą powinieneś zrobić to nieustanne poszukiwanie ważnych dla kierownictwa problemów, z którymi się borykają w twej firmie.
Zidentyfikuj je, szukaj rozwiązań i przedstaw je właściwym osobom. Udowodnij swoimi czynami, że jesteś wartościowym pracownikiem. Przestań opowiadać o tym, jaki to jesteś świetny i mądry tylko pokaż, że potrafisz to zrobić. Czyny przemawiają bardziej niż słowa. Kreatywność bez wcielenia w życie to nieodpowiedzialność.

Pamiętaj!

Poznaj swój system i hierarchię wartości.
Szukając pracy, poznaj wartości, jakimi się ona kieruje i wybierz taką, w której nie będzie na tym tle konfliktu.
Realizuj w pracy swoje wartości.
Stale podnoś swoją wartość, jako pracownika.
Zidentyfikuj i wykonuj najbardziej istotne zadania w firmie.
Jakością swojej pracy i postawy podnoś stale jakość i wartość produktów i usług.
Przyczyń się do podnoszenia wartości rynkowej.

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie wartościowy i pomocny. Jestem ciekaw Twoich wniosków.
Jeśli spodobał Ci się mój artykuł, to będę Ci wdzięczny, jak go udostępnisz i zostawisz komentarz.

Pozdrawiam Cię życząc sukcesów
Tomasz Kołdrowski – Life&Career Coach, Konsultant Kariery

Kołdrowski

Tomasz Kołdrowski - Life&Career Coach, Konsultant Kariery, Trener Rozwoju Osobistego. Wspieram ludzi w obszarze zarządzania życiem i karierą zawodową. Pracuję z ludźmi niezadowolonymi ze swego życia zawodowego, którzy czują, że nadszedł już czas na konkretne zmiany. Wspieram ich w pokonaniu trudności i osiąganiu celów zawodowych. Pomagam im zbudować udaną karierę na solidnych fundamentach. Dzięki mnie mają satysfakcjonującą pracę, ,w której w pełni wykorzystują swój potencjał i realizują misję zawodową.

Dodaj komentarz

jedenaście + osiem =