You are currently viewing 10 wskazówek, które zwiększą twój sukces w pracy

10 wskazówek, które zwiększą twój sukces w pracy

  1. Wychodź z inicjatywą
  2. Bądź swoim własnym oceniającym
  3. Stale się ucz
  4. Bądź specjalista od potrzeb klientów
  5. Zadbaj o dobrą komunikację
  6. Wyznacz sobie cele do osiągnięcia
  7. Zrób i pokaż, zamiast mówić, co zrobisz
  8. Zdobądź zaufanie współpracowników
  9. Twórz rozwiązania problemów firmy
  10. Okazuj zrozumienie i empatię do ludzi

Wychodź z inicjatywą
Dzisiejsze wymagania dotyczące kariery bywają bardzo często dość duże i pracodawca coraz częściej poszukuje pracownika, który lubi, chce i umie podejmować ryzyko. Na obecnym, konkurencyjnym rynku pracy najbardziej cenione są osoby, które mogą wnieść świeże pomysły do firmy i wykazują się inicjatywą, z chęcią angażują się w nowe projekty, proponują nowatorskie rozwiązania i tym samym tworzą nowe możliwości biznesowe..

Bądź swoim własnym oceniającym
Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie sukcesu zawodowego jest ciągła ocena wyników. Nie czekaj na swoją roczną ocenę – zrób to sam. Określ wymierne celów i ustal harmonogramu ich realizacji. Zacznij od wyznaczenia sobie celów krótkoterminowych, na samym początku nowej pracy. Stwórz dokładny plan osiągnięcia tych celów. Podziel zadania na cotygodniowe lub nawet codzienne, a pod koniec tygodnia zrób ich ewaluację. Oceń, dokąd zmierzasz i czy musisz zmienić swoją strategię. Zaprezentuj swoim menedżerom raport z własnymi wynikami, aby pokazać swoje postępy. To pokaże, że rozumiesz znaczenie ciągłej samooceny i doskonalenia.

Stale się ucz
Aby osiągnąć sukces w swojej karierze, musisz chcieć rozwijać również kompetencje liderskie i przyjmować konstruktywne informacje zwrotne. Bez względu na to, którą uczelnię ukończyłeś lub jakie miałeś stopnie w indeksie praktyka pokazała Ci, że życie zawodowe ewidentnie różni się od studiów. Przygotuj się na to, że każdego dnia pojawia się milion pytań dotyczących tego, co robisz. Przyzwyczajenie się do obowiązków w nowej pracy może zająć Ci kilka dni, więc pokaż kierownictwu, że jesteś zdolny do pracy nad sobą, uważny i zawsze chętny do uczenia się nowych rzeczy.

Przewiduj potrzeby
Aby odnieść sukces w nowej pracy i osiągnąć sukces zawodowy, będziesz musiał nauczyć się trafnie rozpoznawać potrzeby potrzeby swojego menedżera i zespołu. Wyprzedź swojego szefa o krok, zadając sobie pytanie: „Gdybym był moim szefem, co chciałbym zrobić dalej?” Upewnij się, że sprawnie wykonując zadania na czas, wykazujesz się inicjatywą i samodzielnością. Wykazuj pozytywne i pokojowe nastawienie względem kierownictwa.

Zadbaj o dobrą komunikację
Komunikacja jest kluczem do sukcesu pracownika i organizacji. Jeśli twój przełożony musi poprosić cię o przygotowanie, jakiegoś istotnego raportu, to, postaraj się dobrze upewnić, jakich konkretnie danych, informacji, w jakiej formie i na kiedy potrzebuje. Chodzi o to, aby proaktywnie komunikować się i informować, kiedy zadanie jest wykonane, i przejść sprawnie do kolejnych.

Wyznaczaj sobie cele do osiągnięcia
Pamiętaj, że nie płacą Ci za „ciężką pracę” lub „bycie zajętym”. Finalnie dla Twojego pracodawcy liczy się to, w jaki sposób przyczyniasz się do realizacji celów i misji firmy. Pamiętaj, że otrzymujesz wynagrodzenie za realizację jasno określonych celów zawodowych, które znacząco wpływają na wyniki firmy oraz ogólną misję i wizję. To nastawienie na cel pomoże Ci osiągnąć sukces zawodowy, bez względu na to, gdzie jesteś w hierarchii zawodowej w pracy.

Zrób i pokaż zamiast mówić, co zrobisz
Wartość działania jest znacznie większa niż samych słów. Uczyń to regułą w swoich kontaktach zawodowych. Zamiast chwalić się wszystkim, co możesz zrobić, a potem nigdy nie wywiązywać z tego, powinieneś pokazać kierownictwu, do czego jesteś zdolny. Pokaż, że nie boisz się działania i zaprezentuj efekty swych działań.

Zdobądź zaufanie
To jedna z najważniejszych wskazówek dotyczących sukcesu, których potrzebujesz, aby zapewnić sobie sukces, gdy zaczynasz nową pracę. Im szybciej zdobędziesz zaufanie szefa, tym szybciej będzie miał mniej zmartwień, a tym samym więcej wolnego czasu na skupienie uwagi na innych pilnych sprawach. Jeśli Twój szef uzna Cię za godnego zaufania, to będzie z ufnością przekazywał Ci zadania. Upewnij się, że dotrzymujesz terminów i obietnic. Bardzo ważne jest, zwłaszcza na początku relacji z szefem, abyś wypełnił każde podjęte zobowiązanie, bez względu na to, jak trudne może się ono wydawać.

Twórz rozwiązania
Nie przerzucają swoich problemów na kierownika. Bądź dostawcą rozwiązań, a nie twórcą problemu. Świetni pracownicy rozwiązują problemy. Jeśli nie masz uprawnień do wydania ostatecznego werdyktu w sprawie problemu związanego z Twoją pracą lub działem, upewnij się, że oferujesz rozwiązania swojemu szefowi i staraj się jak najlepiej pomóc, z całego serca.

Miej serce do ludzi
Bycie dobrym pracownikiem wymaga empatii i zrozumienia, że ​​Twój menedżer i współpracownicy robią wszystko, co w ich mocy. Wpadanie w złość nikomu nie pomoże, podobnie jak ciągłe narzekanie na to, ile pracy wykonujesz. Pod koniec każdy określi swój udział w pracy, za którą otrzymuje wynagrodzenie.

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie wartościowy i pomocny. Jestem ciekaw Twoich wniosków.
Jeśli spodobał Ci się mój artykuł, to będę Ci wdzięczny, jak go udostępnisz i zostawisz komentarz.

Pozdrawiam Cię życząc sukcesów
Tomasz Kołdrowski – Life&Career Coach, Konsultant Kariery

Kołdrowski

Tomasz Kołdrowski - Life&Career Coach, Konsultant Kariery, Trener Rozwoju Osobistego. Wspieram ludzi w obszarze zarządzania życiem i karierą zawodową. Pracuję z ludźmi niezadowolonymi ze swego życia zawodowego, którzy czują, że nadszedł już czas na konkretne zmiany. Wspieram ich w pokonaniu trudności i osiąganiu celów zawodowych. Pomagam im zbudować udaną karierę na solidnych fundamentach. Dzięki mnie mają satysfakcjonującą pracę, ,w której w pełni wykorzystują swój potencjał i realizują misję zawodową.

Dodaj komentarz

dwadzieścia + 3 =